![]() |
Ar Augstisvētītā Rīgas un visas Latvijas metropolīta Aleksandra svētību |
|
|
LV |
|
Apmēram 980. gadā svēto Simeonu iecēla par svētā Mamanta klostera igumenu un šajā amatā viņš bija 25 gadus. Svētais Simeons saveda kārtībā nolaisto klostera saimniecību un uzcēla baznīcu. Svētajam Simeonam laipnība savienojās ar stingrību un nelokāmu Evaņģēlija baušļu ievērošanu. Tā, piemēram, kad viņa mīļotais māceklis Arsēnijs apsita vārnas, kas knābāja maizi, igumens lika viņam mirušos putnus uzvērt uz striķa, aplikt šo „rotaslietu” ap kaklu un stāvēt pagalmā. Svētā Mamanta klosterī grēku piedošanu izlūdzās kāds bīskaps no Romas, kas nejauši bija nogalinājis jauno brāļadēlu, un svētais Simeons nemainīgi izrādīja viņam laipnību un uzmanību. Stingrā mūku disciplīna, kuru visu laiku ieviesa Svētais, noveda pie lielas neapmierinātības klostera brāļu vidū. Reiz pēc Liturģijas, īpaši sakaitinātie no brāļiem uzbruka viņam un gandrīz nogalināja. Kad Konstantinoples Patriarhs izdzina viņus no klostera un gribēja nodot pilsētas varai, Svētais izlūdzās viņiem piedošanu un palīdzēja viņiem pasaulīgajā dzīvē (dzīvot pasaulē).
Svētā Simeona mācību par jauno cilvēku, par „miesas dievišķošanu” ar kuru viņš vēlējās nomainīt mācību par „miesas nogalināšanu” (tādēļ viņu arī nosauca par Jauno Teologu), laikabiedri pieņēma ar grūtībām. Daudzus no viņa mācībām viņiem izklausījās nesaprotamas un svešas. Tas noveda pie konflikta ar augstāko Konstantinopoles garīdzniecību un svēto Simeonu izdzina. Viņš apmetās Bosforas jūras krastā un dibināja tur svētās Marinas klosteri. Svētais ar mieru aizgāja pie Dieva 1021. gadā. Vēl dzīvs būdams viņš ieguva brīnumdarīšanas dāvanu. Daudzkārtīgi brīnumi notika arī pēc viņa nāves – brīnumainā viņa tēla (ikonas) atrašana. Viņa dzīvesstāstu uzrakstīja cellinieks un māceklis, svētais Nikita Stifāts.
[1] Nāves pieminēšana, domas par nāvi jeb atcerēšanās par nāvi ir viens garīgās cīņas ieročiem pret lepnību, netiklību, rijību, grūtsirdību, naudaskāri un citām kaislībām. Atceroties savu nāvi un stāšanos Dieva priekšā mazinās „drosme” grēkot un ļauties kaislībām.
|